Mocskos Építészet


Álomszerű utam a Földhivatalba
október 19, 2010, 12:01 de.
Filed under: élmény | Címkék: , ,

< “egy kiló tulajdonlapot, legyen olyan kedves” >

Ma elzarándokoltam a Budapesti 2. számú Körzeti Földhivatalba (ide tartozik a IV.,V.,VI.,XIII. kerület), hogy kikérjem a diplomatervem pontos helyszínrajzát. Rendesen felkészültem a netről, nyomtatványok kinyomtatva, cím felírva – Váci út 9-15, még rá is pillantottam a megközelíthetőséget ábrázoló kis térképre; látom “á igen, valahol a Lehel térnél van”.

Megérkezem. Kibukkanok a metróaluljáróból Rajk mester örökbecsű darabja mellett (tényleg az). És elindulok a Westend irányába, mert ott sejtem a hivatalt. Hát ott nincs. Keringek mint gólya a levegőben, bejárom az egész környéket és érik bennem a felismerés; a 9-15 házszám bizony a piac. Nem akartam elhinni. A Földhivatal a Lehel piacon van.

Ez zseniális. Utazás a magyar valóságban. Hány olvasata lehetséges ennek az együttállásnak, ahol hagyomány, politika, társadalmi szellem (ha van ilyen), építészet, és az élet maga összeér? Lángos és káposztaszagban térdig gázolva érem el a hivatal kapuit. A piac, mint a földtulajdon, az építés alfájának központja. Itt a sült hekk egy síkon van a tulajdonlappal. A magyar gagyi és giccs valóságának emléket állító, karikatúrájából erényt kovácsoló épületnél jobb helyre nem is kerülhetett volna a földhivatal. Elképzeltem, ahogy egy 1 forintért eladott VI. kerületi társasház adásvételét bonyolító offshore cég alkalmazottja (egyben igazgatója, tanácsadója, ügyvédje) a kikért tulajdoni lapot aktatáskájába helyezi, majd elmajszol egy jókora sült kolbászt a sarkon túli talponállóban.

Feldobta a napom.

Reklámok

Hozzászólás so far
Hozzászólás



Vélemény, hozzászólás?

